اعتراض به ریجکت ویزا

  1. خانه
  2. سوئیس
  3. اعتراض به ریجکت ویزا

کشور سوئیس و ویزای شنگن

کشور سوئیس جزو کشورهای اتحادیه اروپا نیست اما عضو پیمان شنگن می‌باشد. این بدین معناست که شما می‌توانید از کشور سوئیس نیز ویزای شنگن دریافت کنید و به وسیله آن به بازدید کشور سوئیس بیایید. همچنین با همان ویزا مجاز می‌باشید به کلیه کشورهای اروپایی که عضو این پیمان می‌باشند سفر کنید و برای مدت 90 روز در این کشورها اقامت داشته باشید.

ویزای شنگن می‌تواند حداکثر برای مدت پنج سال اعتبار داشته باشد.

اما چنانچه کشور سوئیس با درخواست ویزای شنگن شما مخالفت کرد، چه راهی برای اعتراض وجود دارد؟

اعتراض به رد درخواست ویزا

در صورت رد درخواست ویزا آلمان، شما می‌توانید اعتراض را مستقیم به خود سفارت ارائه نمایید و تصمیم گیری همانجا صورت می‌پذیرد اما طبق قوانین سوئیس تصمیم گیری و تجدیدنظر در مورد ویزای شنگن توسط دبیرخانه مرکزی مهاجرت درشهر برن، پایتخت سوئیس انجام می‌پذیرد.

به طور معمول شما می‌بایست دلایل خود را جهت تجدید نظر یا به صورت مستقیم (به عنوان مثال توسط وکیل خود در سوئیس) یا از طرف سفارت سوئیس در تهران یا سفارت سوئیس  کشوری که محل سکونت شماست، به وزارت و یا به اصطلاح سازمان و دبیرخانه مرکزی مهاجرت سوئیس و یا همان SEM که در شهر برن پایتخت سوئیس واقع است،ارائه دهید. جهت بررسی اعتراض، شما موظف هستید مبلغی را به این اداره پرداخت نمایید. پس از آن در مورد درخواست ویزای شما مجدد تصمیم گرفته خواهد شد و ممکن است با درخواست موافقت شود. چنانچه وزارت مهاجرت تصمیم سفارت را تأیید کند و مجدد با درخواست ویزای شما مخالفت شود، می‌توانید به دادگاه امور اداری در سوئیس شکایت کنید. دادگاه دلایل سفارت و نیز وزارت مهاجرت و نیز دفاعیه شما را که می‌بایست مجدد با دلایل و مدارک بهتر تنظیم شود، کامل بررسی می‌کند و پس از تشکیل جلسه‌ای، تصمیم خود را در قالب یک حکم رسمی اعلام و ابلاغ می‌کند.

چنانچه دادگاه به این نتیجه برسد که سفارت و وزارت مهاجرت در تصمیم خود نکات قانونی را به طور کامل رعایت نکرده‌اند، به درخواست شما رأی مثبت خواهد داد. به همین دلیل نحوه ارائه لایحه به دادگاه و دلایل نامبرده با استناد به قوانین روز و نیز استناد به احکام مشابه، در تصمیم دادگاه موثر خواهد بود.

دفتر فارسی پل و شخص آقای کاوه جورابچیان می‌توانند در مراحل تجدید نظر و یا شکایت و دفاع در دادگاه با توجه به جدیدترین قوانین و تفاسیر حقوقی از حقوق شما دفاع کرده و وکالت شما را در تمامی این مراحل به صورت مستقیم و رسمی به عهده گیرند. اگر که با درخواست ویزای شما از سوی سفارت سوئیس مخالفت شده است، می‌بایست مراحل زیر را انجام دهید تا ما اقدامات لازم را برای شما به عمل رسانیم:

  • رزرو وقت مشاوره و اعلام فوریت در کار به دلیل کمبود زمان
  • تشکیل جلسه مشاوره و بررسی مدارک و شانس‌های موجود
  • امضای وکالتنامه و ارسال آن توسط ایمیل برای ما
  • امضای قرارداد همکاری و وکالت و ارسال آن توسط ایمیل
  • پرداخت حق الوکاله که میزان آن در جلسه مشاوره با توجه به مدارک، شانس‌های موجود و حجم کار معین می‌گردد

در بسیاری از موارد می‌توان با مطالعه پرونده و کشف دلایل اصلی ریجکت که در پرونده شما موجود است، ابهامات لازم را رفع نموده و باعث تجدید نظر و صدور ویزا شد.

روند اعتراض به چه صورت می‌باشد؟

ما در اولین اقدام به سازمان مهاجرت در سوئیس و یا همان SEM اعلام وکالت می‌کنیم و پرونده شما را جهت مطالعه از سوی این سازمان و سفارت سوئیس دریافت می‌کنیم. در پرونده شما یادداشت ها و مکاتبات بین اداری که در آنها دلایل اصلی رد ویزا یا به اصطلاح ریجکت ویزا یافت می‌شوند را به دقت مطالعه می‌کنیم. همچنین بررسی می‌کنیم که آیا مدارک شما به طور کامل به دست آفیسر مربوطه رسیده بودند یا خیر. سپس براساس مندرجات و مدارک موجود در پرونده و تکمیل سایر مدارک و ادله، لایحه دفاعیه برای شما تنظیم می‌کنیم و در مدت مقرر به مرجع تجدید نظر در سازمان مهاجرت سوئیس ارائه می‌دهیم.

پس از این مرحله ممکن است سازمان مرکزی مهاجرت درصورت مثبت بودن روند اعتراض، اطلاعات بیشتری از میزبان شما نیاز داشته باشد که پرونده به اداره مهاجرت محلی در استان محل سکونت میزبان ارجاع داده می‌شود. سپس اداره مهاجرت محلی شروع به مکاتبه با ما به عنوان وکیل پرونده می‌کند تا توضیحات لازم در مورد میزبان را به همراه مدارک تکمیلی ارائه دهیم. در اینجا نیز نفوذ ما در پرونده و توضیحاتی که به اداره مهاجرت محلی می‌دهیم در تصمیم گیری موثر خواهد بود.

پس از اینکه توانستیم اداره محلی را متقاعد کنیم و نظر مثبت آنها را دریافت کنیم، این موضوع را به سازمان مرکزی اعلام کرده و تقاضای ادامه روند تصمیم گیری در این سازمان را می‌دهیم.

چنانچه با وجود تمام این اقدامات، سازمان مرکزی با صدور ویزا مخالفت کرد، معمولاََ یک ماه فرصت دارید که از این تصمیم به دادگاه عالی امور اداری در سوئیس شکایت کنید. ما در این مرحله نیز همراه شما خواهیم بود و می‌توانیم مراحل قانونی و لازم را انجام دهیم و از حق شما در دادگاه دفاع کنیم. بدین منظور اغلب می‌بایست دفاعیه جدیدی بر اساس حکم صادر شده از سوی سازمان مرکزی مهاجرت تهیه و تقدیم دادگاه کنیم.

دستمزد دفتر ما برای اینگونه اقدامات از هفتصد فرانک شروع می‌شود.

اطلاعات بیشتر

چنانچه در این مورد نیاز به راهنمایی و اطلاعات بیشتر دارید، لطفاََ با ما در تماس باشید. همچنین میتوانید نمونه برخی از کارهای ما را مطالعه کنید

اطلاعات بیشتر

چنانچه در این مورد نیاز به راهنمایی و اطلاعات بیشتر دارید، لطفاََ با ما در تماس باشید. همچنین میتوانید نمونه برخی از کارهای ما را مطالعه کنید

مطلب قبلی
اقامت سوئیس برای جنگ زدگان اوکراین
مطلب بعد
آگهی استخدام

فارسی پل

دفتری رسمی و مجرب جهت ارائه خدمات به مهاجرین، بویژه فارسی‌زبان در سوئیس و آلمان

کپی برداری از مطالب سایت پیگرد قانونی دارد

004970217355057 – 0041565564342
Switzerland: Luzerner Strasse 20, 5620 Bremgarten
Germany: Max-Eyth-Str 41, 73230 Kirchheim Teck

Farsipol © since 2017 | All rights reserved

فهرست