اخذ اقامت سوئیس از طریق سرمایه گذاری یا ثبت شرکت

 یکی از روشهای مهاجرت به سوئیس و اخذ اقامت این کشور، اقدام به راه اندازی کسب و کار شخصی می‌باشد. این روش که به نامهای دیگری مانند سرمایه گذاری، ثبت شرکت، خود اشتغالی یا کارآفرینی نیز شناخته می‌شود، شرایطی دارد که در ادامه به صورت خلاصه برای شما عنوان می‌کنیم.

 قوانین اقامت سوئیس پیش نیازهایی را برای افرادی تعیین کرده است که قصد کار و زندگی از طریق سرمایه گذاری یا خود اشتغالی در سوئیس را دارند.

طبق قانون برای اینکه حق اقامت به شما و خانواده شما از جمله همسر و فرزندان زیر هجده سال تعلق بگیرد، می‌بایست به صورت کلی این پنج مورد رعایت شوند:

شرایط اخذ اقامت سوئیس از طریق ثبت شرکت

شغل و حرفه شما مورد نیاز در سوئیس باشد

شما سرمایه کافی برای راه اندازی این حرفه داشته باشید

شما توانایی و شرایط شخصی راه اندازی و انجام این کار را داشته باشید

سهمیه خالی در استانی که قصد شروع کار را دارید موجود باشد

و اینکه با راه اندازی این کسب و کار، برای چند نفر ایجاد شغل و درآمد کنید

اینکه حداقل سرمایه چه میزان باشد، در قانون  به طور مشخص  معین نشده است و بستگی به شرایط شما و نوع کسب و کار دارد. کسب و کار شما باید به گونه ای باشد که بتوان آینده مثبتی برای آن پیش بینی کرد. در این زمینه می‌توانید از تجربیات ما استفاده کنید.

⚖️ ‌دفتر حقوقی ما واقع در قلب سوئیس و متخصص در زمینه اخذ اقامت از طریق تمکن مالی، کاری و یا سرمایه گذاری می‌باشد.

اخذ اقامت سوئیس از طریق سرمایه گذاری

اقامت سوئیس از طریق ثبت شرکت

پس از آنکه طرح تجاری شما مورد قبول واقع شد، به شما اجازه اقامت موقت تعلق میگیرد و با داشتن شرایط مطلوب، این امکان وجود دارد که با داشتن شرایط لازم،  پس از گذشت پنج سال اقامت در سوئیس، کارت اقامت دائم دریافت کرد. در مدتی که به شما حق اقامت تعلق گرفته، همسر و فرزندان زیر هجده سال شما نیز درصورتیکه منزل مناسب و درآمد کافی داشته باشید، مجاز به اقامت در سوئیس هستند و از کلیه امکانات اجتماعی و تحصیلی برخوردار میباشند.

مهمترین بخش اینگونه درخواستها، توجیه طرح تجاری براساس قوانین اقامتی می‌باشد. در مرحله اول درخواست به صورت کامل با تمام مدارک به اداره مهاجرت استانی ارائه می‌گردد. پس از بررسی های لازم و موافقت، سپس پرونده به اداره مهاجرت مرکزی در پایتخت ارجاع داده می‌شود تا کارشناسان آنجا نیز طرح را بررسی کنند و چنانچه مخالفتی نداشتند، مجوز نهایی برای اداره مهاجرت استانی ارسال می‌گردد.

پس از انجام این مراحل، از سوی سفارت برای شما ویزا صادر می‌گردد و مهلتی جهت اجرا و پیاده سازی طرح خود در سوئیس دریافت می‌کنید که پس از پیاده سازی طرح، اقامت شما تمدید خواهد شد.

دفتر ما در سوئیس با تخصص و تجربیات ارزشمندی که در این زمینه دارد، کلیه مراحل فوق را برای شما به انجام می‌رساند. جهت اخذ اطلاعات بیشتر و مشاوره، با ما در تماس باشید.