اقامت سوئیس برای بازنشستگان

مانند بسیاری موضوعات مربوط به قوانین و مهاجرت به سوئیس، در مورد اقامت بازنشستگان و یا اسامی دیگری مانند اقامت سوئیس از طریق تمکن مالی نیز اغلب اطلاعات غلط یا گمراه‌ کننده در اینترنت و شبکه‌های اجتماعی یافت می‌شوند. در سایت‌های دولتی نیز تنها کلیاتی از قانون در دسترس می‌باشد اما در مورد جزئیات آن اطلاعاتی وجود ندارد. بنابراین مشاوره با حقوقدانها در اینگونه مسائل اهمیت ویژه‌ای دارد.

⚖️ ‌دفتر حقوقی ما واقع در قلب سوئیس و متخصص در زمینه اخذ اقامت از طریق تمکن مالی، کاری و یا سرمایه گذاری می‌باشد. این موضوع را از دید حقوقی برای شما باز می‌کنیم تا با خیالی آسوده به آن بپردازید.

 قبل از هرچیز توجه داشته باشید که کلید موفقیت در دریافت اینگونه ویزاها، چگونگی تنظیم صحیح درخواست به همراه دلایل قانع کننده و همخوان با مفاد قانونی می‌باشد. توصیه ما این است که به تنهایی و بدون کمک وکیل و دفاتر حقوقی وارد اینگونه پروسه ها نشوید چراکه پیچیدگی‌های بسیاری دارند.

بازنشستگی در سوئیس

‌کشور سوئیس از نظر بازنشستگی و خدمات به سالخوردگان، یکی از بالاترین سطوح رفاه در دنیا را دارا می‌باشد. در جدول عمر، سوئیس اغلب جزو سه کشور اول دنیا می‌باشد. آلمان به عنوان مثال با وجود امکانات پزشکی خوب، در رتبه سی ام قرار گرفته است. به همین دلیل سؤال بسیاری این است آیا با داشتن توان مالی، امکان زندگی پس از بازنشستگی درسوئیس برای آنها فراهم است یا خیر.

اقامت سوئیس از طریق تمکن مالی برای بازنشستگان

⬅️‌ ‌در قوانین اقامت سوئیس این نوع اقامت که بنام اقامت بازنشستگان و یا اقامت از طریق تمکن مالی شناخته می‌شود، هم برای شهروندان اعضای اتحادیه و هم برای شهروندان سایر کشورهای دنیا همانند ایران، تعیین و تعریف شده است. دولت سوئیس این امکان را برای کسانی که مایل به زندگی در سوئیس در دوران بازنشستگی خود هستند فراهم آورده است.

‌به صورت خلاصه و کلی می‌توان گفت که داشتن حداقل این چهار شرط، از مهمترین شرایط اخذ اقامت از طریق بازنشستگی می‌باشد:

1️⃣‌داشتن سن بالای پنجاه و پنج سال

2️⃣داشتن توان مالی

3️⃣عدم فعالیت شغلی

4️⃣ارتباط و آشنایی با سوئیس

‌‌این چهار شرط اصلی به نوعی فقط صورت مسأله می‌باشند. هرکدام از این موارد خود زیر مجموعه‌ای از شروط دیگر را دارا می‌باشند. قوانین اقامت سوئیس حداقل سن لازم برای این نوع اقامت را پنجاه و پنج سال تعیین نموده است. به همین دلیل نیز نام این نوع اقامت، اقامت بازنشستگان نام گرفته است. اینکه هر شخص بازنشسته ای که دارای تمکن مالی می‌باشد، امکان اخذ اقامت سوئیس از طریق بازنشستگی یا اخذ اقامت سوئیس از طریق تمکن مالی را داشته باشد، وجود ندارد. همانطور که در بالا ملاحظه می‌کنید، در کنار سن و تمکن مالی دو شرط مهم دیگر نیز باید رعایت شوند که حتی داشتن این چهار شرط به تنهایی ایجاد حق قانونی برای دریافت این نوع اقامت را نمی‌کند. ادارات اقامت می‌توانند نظر خود را در مورد هر کیسی اعمال کنند و نتیجه گیری از این پروسه، همانطور که در ابتدا به آن اشاره شد، بستگی به کامل بودن و قوی بودن پرونده دارد. ما در این زمینه تجربیات موفقی داشتیم که می‌توانیم شما را به درستی راهنمایی کرده و وکالت شما را برعهده گیریم.

اخذ اقامت سوئیس از طریق تمکن مالی و یا پرداخت مالیات

سوال بسیاری این است که آیا امکان اخذ اقامت سوئیس از طریق تمکن مالی برای افراد زیر پنجاه و پنج سال نیز وجود دارد یا خیر. باید بگوییم که قوانین اقامت برای این دسته افراد نیز شرایطی را تعیین نموده است که البته بسیار دشوار تر از روش بالا می‌باشد. برخلاف اطلاعات غلطی که در اینترنت یافت می‌شوند و عنوان می‌کنند که پرداخت مالیات سالانه به مبلغ قابل توجهی باعث اخذ اقامت می‌گردد، باید گفت که این موضوع صحت قانونی ندارد و متون مربوطه فاقد ارزش حقوقی می‌باشند. اخذ اقامت سوئیس از طریق تمکن مالی و برای افراد با هر سنی تنها مختص به متقاضیانی می‌شود که به راستی ثروتمند هستند و نیاز به کسب درآمد در سوئیس نیز ندارند. توصیه می‌کنیم به تبلیغات و مطالب غیر اصولی که اغلب نیز از سوی آژانس‌های مهاجرتی منتشر می‌شوند توجه نکنید.

اخذ پاسپورت سوئیس از طریق تمکن مالی

در مود اخذ اقامت سوئیس از طریق بازنشستگی باید اضافه کرد که امکان اخذ پاسپورت سوئیس پس از ده سال زندگی قانونی در سوئیس امکان پذیر می‌باشد.

ما پس از بررسی و توافق با شما، کلیه مراحل اینگونه درخواستها را با توجه به قوانین روز، برای شما انجام می‌دهیم و وکالت شما را در برابر ادارات مربوطه برعهده خواهیم گرفت.